musiktornet…

Den här sköna paviljongen spelar musik varje timme. Vackert inbäddad i det gröna omgivningen. I vänstra sida av bilden kan man se lite solceller. Det är ganska så många sånt jag såg, undrar hur mycket de bidrar med belysningen på ön. speltorn...foto: AntoniaB © 2015 växt...foto: AntoniaB © 2015 sköldpadda...foto: AntoniaB © 2015 trappa...foto: AntoniaB © 2015 sjöväxt...foto: AntoniaB © 2015 ...foto: AntoniaB © 2015 sköldpadda...foto: AntoniaB © 2015 växt...foto: AntoniaB © 2015 speltorn...foto: AntoniaB © 2015

Den ursprungliga fontänen med en staty av Neptunus ovanpå, vände sig i en cirkel driven av  vattnet.  Strukturen som den ser ut idag  idag är från 1936, och i dag har tornet dolda högtalare som spelar varje timme marschmusik från 18 och 1900-talet.

18 thoughts on “musiktornet…

  1. Gör så gott jag kan. Men jösses! Hade jag vetat detta, hade jag tagit med mig stödben och ett par kryckor. 😉
    Se … där for snuset ur överläppen! Var tusan tog kameran vägen? Jaha, där … tur var väl det.
    Det var grymt halt!!!

  2. Romantiskt musiktorn, tänka sig, de hade idéer förr i tiden! Giillar skuggallerbilderna lite extra. Och närbilden på sköldpaddan förstås. Den är bra mycket större än vad vår Skalman var.

    • Ja, den är romantisk och fin. Jag håller med dig. De hade idéer och de förverkligade dem utan att man först drog idén på tusen varv huruvida den var regelmässig eller inte. Fanns inga utredningar om den kommer stå på rätt ställe eller om den skulle kanske vara bättre att ha den på en annan ö osv.osv…
      Sköldpaddorna är stora men inte gigantiska. Och de verkar ju trivas. Det är fart på dem. Jag minns de från när jag var ung och jobbade på ön.

  3. Det vackra musiktornet står i en grön oas. Bilden som är tagen på tornets trapp är grymt fin, med dess skuggor. Du gick väl i takt med musiken när du gick i trappen. 🙂 Roligt med sköldpaddorna som simmar omkring.
    Fin bildserie.
    Önskar dig en fin fredag och härlig helg.

    • I den värmen orkade man bara lyssna. Sköldisarna hade bara bäst.
      Ha en skön helg du med.
      Jag tänker ta mig till fotografiska på söndag. Imorgon sitter jag som utställningsvärd 2 timmar och idag … Ja det var ju att tvätta. Och så stryka…

Kommentera gärna, tack! :)

