klostret i svart och vitt

Rundturen fortsätter på ön och jag fotade här klostrets lämningar. Jag blir så imponerad hur den är byggd och vissa delar av den håller än. kloster....foto: AntoniaB © 2015 kloster....foto: AntoniaB © 2015 kloster....foto: AntoniaB © 2015

på den här bilden ovanför har jag upptäck en märklig gestalt ( en huvud) med huvudbonad som ger skugga åt hennes forskande blickar med stor mun står hon här och är evig. Vissa upptäcker henne, andra kanske aldrig får se den förstenade som har stått här och betraktar världen som spatserar förbi. Kan du se den?  kloster....foto: AntoniaB © 2015 kloster....foto: AntoniaB © 2015 kloster....foto: AntoniaB © 2015 kloster....foto: AntoniaB © 2015 kloster....foto: AntoniaB © 2015 kloster....foto: AntoniaB © 2015 kloster....foto: AntoniaB © 2015 kloster....foto: AntoniaB © 2015 kloster....foto: AntoniaB © 2015

15 thoughts on “klostret i svart och vitt

  1. En ungersk sfinx, förvisso. Dold i murarna till tiden skalade fram henne. Bilderna från och med fönstergluggen är det något extra med, strukturen på murarna träder fram så vackert.

    • Vet du jag såg tyvärr inte när jag var där och fotade. Lite synd.
      Undrar hur byggnaden har sett ut i sina glansdagar. Jag läste att det var översvämning som täckte hela ön 2.5 m. Det vill man inte vara med,men inget vi kan bestämma å andra sidan.

  2. Jag gillar färgerna i dina foton men de svartvita bilderna är också spännande. Ex.vis det understa fotot. Jag gillar när det finns en person i bilden också. Jag tycker att det ger ett djup.

    • Människor kan betyda mycket för bilder. helt rätt den ger djup åt bilden. Men är svåra att ta så att det blir bra bildmässigt. Kräver tid eller tur.

Kommentera gärna, tack! :)

