så det ser ut….

Eftersom jag aldrig kan sammanfatta stora saker i några få bilder så nu kommer de långa inläggen igen. Det är ett väldigt stor område med många byggnader med olika karaktär. Om jag inte har helt fel, så är det 7 våningar slott (och jag har fortfarande har inte varit inne. Kanske nästa år) Det är ju mycket att se både inne och ute. På första bilden kan man också se varför Donau kallas för blå Donau. Vattnet har ett blåskimmer, när inte är just en översvämning som gör det brunt. slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 P6080536 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015 slottsliv...foto:AntoniaB© 2015Bakom bron är en grön oas mitt i staden och ändå så avlägset. Bilder ska komma även från Margareta ön med.
Varje dag hade sin tjusning. 🙂

10 thoughts on “så det ser ut….

  1. Nej, varför ska man begränsa sig när det finns mycket att visa? Fin bildserie! Jag gillar murbilderna mycket och fastnar också extra med ögonen i de vackra fönstren med spetsbågar och färgade glas. Så vackert.

    • Tack!
      Nu när jag tänker efter att om det finns stor variation av nånting så är just slott är en av dem. Man tog ut verkligen svängarna på vissa medan andra är mer återhållsamma, men ingen är en kopia av nån annan. Ganska kul.
      Jag vet inte vart man kan rangordna slottet på Budapest. Om det finns en så lista, den sitter nog inte så högt, förutom att den är byggd på en höjd så det är en underbart utsikt därifrån.

Kommentera gärna, tack! :)

