dubbelt märklig …eller ännu märkligare….

jag var på väg till min tandläkare imorse. Det är ju skrämmande bara det, men helt plötsligt blev jag helt skrämd. Då jag i ögonvrån ser jag en stoooooor råtta sittande på en stolpe i midjehög. Hjärtat stannade så även jag och står där som en stelfrusen idiot, för en närmare titt så var råttan inte riktig utan bara en pälsdjur utan liv. Puhhh…

  
Efter tandläkarbesöket som gick bättre än väntat gick jag förbi Tegnérlunden.  I ögonvrån ser jag nåt svagt blått, men tillräckligt blått för att haja till. Jag var tvungen att gå närmare för att vara säker på att det jag såg var på riktigt. Och det var det. Vårblomma.  Den har naturligtvist ett namn, men jag kommer just inte ihåg den då är det ju höst. 

Här är de: 

  
Blev lite glad faktiskt. 🙂  jag fortsätter min promenad till mitt jobb, och mot mig kommer en tjej med en hund. Hunden är en Weimaran och börjar jag minnas en hund som bodde i mitt hus, och ägdes av ordförande i vårt hus. Tjejen stannar upp och jag ser att hon verkar prata till mig. Jag drar ur hörlurarna ur örat och frågar henne om hon sa nåt. Ja, jag undrade om du inte känner igen mig. Och det VAR MIN GRANNE! Vi har inte sätt varandra i fyra år. Himla roligt det var att träffa henne och hunden och prata lite. 

Väl framme på jobbet hade jag inte så mycket att göra. Alldeles för få kunder och det gör mig ledsen. Så jag jobbar på min hemsida för att få Google att älska den. Den heter Divage och ni om ni orkar får gärna länka till den. Google gillar ju sånt. 

Helt plötsligt ringer telefonen. Jippi….en kvinna frågar mig om jag är jag och om jag känner igen hennes namn?, vilket jag gjorde, och då berättade hon att hon ville vara säker på att hon hade hittat rätt då hon just varit hos sin tandläkare!!!  och hennes tandläkare beklagade sig över sina egna störande hårstrå som hon inte längre orkar med. Och eftersom min kund var så nöjd med mitt jobb ville hon rekommendera mig. Visst är det gulligt. 

Och dagen är inte slut än. Det ringer på dörren. Jag öppnar och in kommer en annan kund som var hos mig faktiskt så sent som igår, så jag blir lite undrande… Bredvid henne står en kvinna och presenterar henne som sin frisör. Hon tyckte att frisören behöver gå hos mig. Hon har gått på laser behandling men fick bara mer hår av lasern. 

Så här mycket trevligt ( minus råttan då)  på en och samma dag har inte hänt mig sen ….jaaaa, nog aldrig. 

Tack för att ni orkade läsa igenom. 🙂 

10 thoughts on “dubbelt märklig …eller ännu märkligare….

    • Skojar du 😉 Jag hoppas att den håller så i resten av mitt liv, för att få det så fint var det verkligen tunnsådd i mitt liv. Mest otur jag hade så jag är så tacksam för den här dagen. 🙂

Kommentera gärna, tack! :)

