en dag i stan…

Idag var jag rådvillig.. Visste inte vilket håll jag ska ta, mot Kungsholmen och kolla en affär som ska stängas ner 😦 , eller om jag ska gå  mot Tekniska Högskolan på Vallhallavägen och fota röda blad. Valde det senare, för jag var osäker om jag ville spendera pengar. Kanske var det tur, för jag kunde ha fått en skylt på huvudet om det skulle haft oturen med mig.

Vet inte om det var så mycket bättre mot det andra hållet heller. Det är eller var  derby ikväll. Och då ska det laddas. Jag måste erkänna att jag kände ett vis oro, men försökte dölja den. och litade på att de håller sig i skinnet och att polisen skyddar mig. För jag har sett när då spårar ur. Inte kul. Senare hörde att 4 poliser blev skadade när de trots allt inte längre klarade av att se poliser.

Här är lite bilder hur det såg ut på Odengatan i Stockholm. På båda sidorna:

supporter..foto: AntoniaB 2015 supporter..foto: AntoniaB 2015 supporter..foto: AntoniaB 2015 supporter..foto: AntoniaB 2015 supporter..foto: AntoniaB 2015 supporter..foto: AntoniaB 2015 supporter..foto: AntoniaB 2015 supporter..foto: AntoniaB 2015Och här tog det slut men var egentligen likadant efter korsningen också. Alltså efter Sveavägen. Men innan jag fortsatte över andra sidan  kände jag att även knuttarna kan bli förevigade lite. De hade storsamling vid och i Hard Rock Café. I bara skinn.
supporter..foto: AntoniaB 2015 supporter..foto: AntoniaB 2015De var i alla fall inte bevakade av polisen. Möjligen kanske övervakade, men isåfall var det osynligt för mig.

knuttar...foto: AntoniaB 2015Tuffa män.

16 thoughts on “en dag i stan…

    • The bikers were a group that had a hit. The rest of the street consisted of football fanatics/hooligans who were out and charged and roared befor Football derby.

  1. Well derby är derby.. Och vid derby ja kanske ska man inte ge sig in i smeten..men dom skäller värre än dom bits…tror jag..sambo med en inbiten hammarbajare 🙂
    Kram!!

    • Ja, men jag visste inte om det att de håller sig till på Odengatans alla ölservering. Jag tycker inte att de är trevliga i grupp, för det finns en gruppmentalitet som är svårt att tyda. Det kan bara knäppa till och då är det bra att inte vara mitt bland dem. På vissa ställe fick man gå vackert nere på bilbanan för de sket i att folk inte kommit förbi dem.
      Men jag överlevde, och hade jag vetat att de skulle abonnerat Odengatan skulle jag inte ha gått den vägen. Det är ju inte ens nära dit de ska.
      Kram!

  2. Sådär! Nu har du fångat en annan sida av storstan som jag inte gillar. Jag tycker om Stockholm men när det samlas supportrar inför fotbollsderby och det blir gängbråk så håller jag mig gärna borta.

Kommentera gärna, tack! :)

