Vilka är som tjuvar när mörket faller?… 

alldeles nyss såg jag nåt märkligt. Klockan är 23.00 när jag hör nåt från gatan. Jag tittar ut och det står en lastbil utanför och de lastar ut en sängbotten. Jag tycker att det är en alldeles fel tid på för leverans, men tiderna är nya, och inget är som vi är vana längre.

De har lagt det dubblasängbottnet på en vagn. Vagnen börjar rulla iväg får upp farten och rullar ner på vägbanan innan killen i lastbilen märker situationen och springer efter. Som tur är kommer just inga bilar för det hade blivit en olycka, sängbottnet välte dock.  De skrattade åt det hela.

Lite senare tittar jag ut igen och då en av männen börjar kolla de parkerade cyklarna utanför vårt hus. Han går nära dem och känner efter hur de var låsta. Till slut tittade han upp och såg mig, men han låtsades om ingenting. Han tog fram sin telefon och ringde nån.

Jag gillade inte alls det jag såg.

Efter detta blir nu ännu jobbigare att ha hantverkare springande i hemmet. För vem som helst kan ta anställning med vilken bakgrund som helst och kan ta sig friheter att rota i ens saker.

9 thoughts on “Vilka är som tjuvar när mörket faller?… 

    • I have neither the car, bike or motorbike. I go everywhere in the City, is it too far then I take the bus or subway. But the supply of the goods to the household and check the bikes with our hands and then make a phone call is the worst I’ve seen. We would like to rely on people to engage as a delivery man. Bicycle theft is a major concern here as well.

  1. Nu när hösten och mörkret infunnit sig, rör sig säkert fler skumma individer mer obehindrat. Örebro leder ligan för cykelstölder i Sverige.
    Jag har min cykel i källarförrådet.

Kommentera gärna, tack! :)

