bara rött…

Jag har så otroligt många bilder kvar från semester och vet inte ens hur jag kommer att få de bästa av de många hinna visa innan nästa semestern. Jag borde inte fota så mycket känner jag. Förra året tog jag över 50 tusen bilder. 50 000. Börjar bli ohanterbart, som så mycket annat i världen.

Bara en fråga om någon orkar svara på hur många bilder brukar ni ta på en runda? Jag vet att det beror naturligtvis hur stort är rundan och en massa andra orsaker tillkommer också. Men en ungefär. chili...foto: AntoniaB © 2015dörr

bänk...foto: AntoniaB © 2015 dörr...foto: AntoniaB © 2015 blad...foto: AntoniaB © 2015 rädisor...foto: AntoniaB © 2015

20 thoughts on “bara rött…

  1. Oj jklar 50 000 bilder, inte illa. Jag kör ganska strikta regler för hur jag sorterar ut mina bilder och tar biler generellt så kommer inte upp i dessa mängder. Men du fotar säkert en hel del mer än mig. 🙂

  2. Härliga bilder. Under en semestervecka blir det runt 800-1000 bilder. Under en fotorunda hemma blir det några hundra om man inte åkt till någon ny spännande plats. Då kan det bli mååånga fler. Vi försöker göra fotoböcker från främst våra semesterresor. Det är riktigt kul men tar väldans mycket tid men det är det värt. Ha det 🙂

    • Tack! Då är det som vi flesta som fotograferar.
      Jag har också funderat på det där med fotoböcker , men det är tidskrävande kom jag fram till. 🙂

  3. Det är lite olika men är jag på semester en vecka så blir det runt 1000 bilder. Men även vardagen förevigas så det blir en del… Så det är tur att jag har struktur och sorterar in dem i mappar och så!

  4. Fina nyanser av rött! Jag har nog inte så stora ambitioner som du med mina foton. Tycker jag att det ser bra ut i kameran eller mobilen blir det inte så många.Undantaget är när jag försöker få bilder på fjärilar och insekter. Där kan det behövas några missade foton för att få nåt bra.

  5. Gillade alla dom här bilderna helt i min smak..
    Jag brukar ta mellan 100 och trehundra bilder på en helg ibland mer eller ibland mycket mindre beror på vad det är men ta det lugnt bra visa i din egen takt det gör jag numera..

    Måste också ha lust att göra ett inlägg med foton ibland gör jag ingenting på flera dagar..
    Kan lätt förvandlas till ett måste av något som borde vara enbart roligt..

    Ska bli roligt att se mer..
    Kram!!

  6. Jättefin och varierad röd serie! Jag tar sällan mer än ca 200 bilder på en tur, ofta färre, men jag går ju inte så långt heller.

  7. Bänken och frisörbilden gillar jag skarpt.
    Gissa om jag tycker om rädisor.
    Jag kan sitta och mumsa på ett helt gäng. 🙂

    Du har onekligen ett massivt berg av bilder att välja från. Riktigt så många bilder tar jag inte per år. Om jag är ute ett par timmar, brukar jag ha tagit 300-500 bilder. Det beror lite på var, när och hur. Men på ett ungefär.

    • Tack. Jag gillar också frisörbilden och att det är så litet hus.
      Och jag är förtjust i starkpaprika.
      Men då tar vi ungefär lika många bilder på en rutt, men sen tillkommer speciella tillfällen som semester där det kan bli fler på en dag och då blir lätt på det dubbla och lite till, eller på evenemang av

Kommentera gärna, tack! :)

