bloggen fyller år

japp, idag är jag 8 år gammal. Det fick jag veta av WordPress som vid tidigare tillfälle alltid avslöjat hur många besökare man haft, hur många biograf kunde man fylla eller nåt annat skojsigt. Inget sånt dock denna gång, kanske för att de vill inte bryta ner mig för mycket. 

För besökarna sviker, helt klart. Jag har några trogna kvar som även skriver kommentarer…till er alla skickar jag ett stort tack och en bamsekram. 

Idag slog besöksantal verkligen botten med 40 personer. 😭😭😭😭 gråter floder. Nåja kanske inte på riktigt, men lite i smyg. 

Vilken födelsedag….ingen tårta, ingen glass, nothing. Tack WP. Tack! 

23 thoughts on “bloggen fyller år

  1. Kändes lite tokigt att trycka på Gilla-knappen här för det är inte kul då du är ledsen över statistiken. Men – som du säger – du har dina trogna besökare! Jag hör till dem, tittar in många gånger i veckan och skulle verkligen sakna dig om du slutade blogga 😦
    Hoppas du orkar fortsätta!
    Kramar till dig, min vän!

    • Tack för trösten. Ibland funderar jag på hur länge bloggvärlden håller sig igång. Det är Facebook, Twitter och Instagram. Ingen av dem fångade mig dock.
      Ha en skön vecka nu!
      Kram och tack för dina tröstande ord!

  2. Grattis, Antonia! Åtta år är bra jobbat. Om besökare har vi skrivit förr du och jag och ja, det är som det är. Fortsätt med dina fina bilder och finurliga funderingar!

    • Tack! Jag vet men ibland är ju så skönt att klaga. Jag mår i alls fall bättre för annars känns som det kväver mig. Men fortsätter lite till.
      Tack för fina besök och kommentarer. Jag uppskattar de jättemycket.

  3. Grattis Grattis Grattis nu kom jag just på att snart är det min tur att fylla 5 år på wp kul..
    Ja besökarna sviker jag har tappat massor av folk inte för att dom lessnat på mig dom struntar helt enkelt i sina bloggar efter ett tag dom flesta lessnar fort..men så länge du har en blogg lika länge kommer jag att skriva där..FB har jag däremot lessnat på nu vilar den har tagit bort allt jag hade där uton profilbilden och headern.. Känns som ett meningslöst ställe..
    Så hurra för oss som kämpar på med våra bloggar och så länge bara en endaste person kommenterar lika roligt är det att göra nya inlägg.. Kram !!

    • Hurra för oss. 🙂 jag är inte heller aktiv på Facebook och har dragit ner även på insta.
      Det är en sån hets där. ….. Jag börjar nog bli gammal. 8 år. Det är fan gammal i bloggvärlden.
      Vi fortsätter och tack för dina kommentarer.
      Kram och sol!

      • Jag blir 5 år här men var minst lika länge på windows live spaces innan dess dom lade ner och slussade äver oss till WP och jag trivs 🙂 så vi kör vidare..Kram Nicki

        • Det är synd när siter läggs ner. Jag började blogga på Aftonbladet 2 år innan WP, men det laggs också ner, och bara proffs som får blogga där nu.
          Ja, vem vet hur länge WP kvar.

  4. Grattis! I efterskott ..
    Det är skönt med bekräftelse, en drivkraft att fortsätta. Jag försöker tänka mer på den andra drivkraften, när man är där mitt i fototillfällena och tid och rum inte existerar. När jag försvinner in i mitt fokus att fånga det jag har runt i kring mig i en bild. Hoppas din blogg lever och fyller många år till. Jag följer dina bilder – njuter, gläds och förundras!

    • Tack!
      Jag bestämde när jag började blogga att skriva ett inlägg om dagen, vilket jag har följt ganska bra. Nu är det visserligen mer bilder än det var förr. Sen hur länge till det vet ju ingen.
      Kanske när all besökare försvinner då lägger jag av. Tyvärr är kurvan är nedåtgående.

        • Det är sant man ska ha roligt med sin bloggande. Anledningen att jag tvingade mig att skriva varje dag var att om jag hade hoppat över ett par dar så lätt kunde bli ett par veckor sen några månader och till slut hade bloggen dött.
          Man tappar lätt folk då. Fast det gjorde jag ju ändå. 😀

  5. Grattis på 8-årsdagen! När det gäller 40 personer så är inte dagen slut än och det är mer än jag brukar ha 😉 men jag förstår vad du menar. Skickar dig en tårta och glass i tanken. Ha en riktigt bra kväll. Kram!

  6. Grattis på 8-årsdagen 🙂
    Jag är en sån där smygare, jag prenumererar på din blogg, får mejl om nya inlägg, men det är inte så ofta jag vandrar iväg till själva bloggen.
    Jag har lite fler besökare, men det beror på att de söker efter ”göra pappersaskar”, ”familjekalender”, ”rimmat kött” och sånt – inte för att de vill läsa mina blogginlägg. Tröstar mig med att jag själv gillar att läsa mina gamla blogginlägg 🙂

    Kram!

    • Ja, det är ju så. Numera kan man se och läsa allt i sin eget mail. Tack för påminnelsen. Jag läser ganska mycket i WPs läsare som är mycket bra.
      Tackar för besöket och stödet! 🙂

  7. Grattis på 8-årsdagen!
    Ibland när jag är nerstämd och ledsen, brukar jag gömma mig i garderoben och gråta en skvätt. 😉
    I morgon är en ny dag. Då knäpper vi fler kort. 🙂
    🐻

Kommentera gärna, tack! :)

