gammalt är äldst…

Den pryder ju sin plats, synd bara att någon kände att hen måste rista sönder glaset i den. Undrar alltid vad är det som leder den typen av människor. Vad är det för ilska som leder dem för att förstöra?

Och om någon undrar vad detta är för något så det jag vet är att den är  en mätstation för vattennivåer. Jag antar att den mäter vattennivåer i floden Donau som rinner precis i närheten  så man vet när man ska stänga av bilvägen i tid vid översvämningar och säkra t-bana nedgångar så att vattnet inte rinner i och ner till spåren. foto: AntoniaB © 2015 foto: AntoniaB © 2015

9 thoughts on “gammalt är äldst…

  1. Recklessness and antisocial behaviour. Some people are bent on defiling and destroying the whole world because they hate everyone and everything, so they’ll fix it so that no one else can enjoy life either.

  2. Häftigt just sådana föremål älskar jag att fotografera.. Och förstöra ja det fattar inte jag heller varför det är så roligt men finns tyvärr många som är så..
    Ha en bra midsommar nu kram på dig // Nicki

  3. Så vacker grunka.
    Jag hade aldrig kunnat gissa på en mätstation.
    Håller med dig om den förstörande genen hos vissa människor.
    Gillar närbilden med speglingen.

    • Man blir så ledsen i den meningslösa.
      Som tur var det en skylt som jag kunde läsa på vad det var. För gissa gick ju inte.
      Idag är en mätstation en rätt så trist historia.

Kommentera gärna, tack! :)

