en öde gata…

 

Den här gatan är ganska så öde. Nästan så alltid. Det var inte ens vakter där, vilket jag råkade ut för när en annan gång var där och fotade. En av de ville att jag visar vad jag tog för bilder och varför.
Dock gillade han det jag såg och jag fick gå vidare.

Jag själv har aldrig förstått hatet mot judar, samtidigt är jag inte helt oberört av en viss annan religion som numera halshugger vem fan de vill.

Själv tror jag inte på gud men börjar tro på djävulen. Då blir jag i alla fall inte besviken. Eller hur?blomma...foto: AntoniaB 2015 synagoga...foto: AntoniaB 2015 synagoga...foto: AntoniaB 2015 synagoga...foto: AntoniaB 2015 synagoga...foto: AntoniaB 2015 affisch...foto: AntoniaB 2015 blomma...foto: AntoniaB 2015

13 thoughts on “en öde gata…

  1. Jag avstod på semestern nu att fota i ett liknande sammanhang. Det är tyvärr väldigt känsligt nu.
    Dina bilder är som vanligt bra. Jag gillar den översta bäst.

  2. Håller med dig helt! Däremot kan ingen begära att se dina bilder då de är skyddade enligt lag om nu det nu inte var ett skyddsobjekt.

    • Jag vågade inte säga nej till vakten då det var ingen annan på gatan bara jag och ytterligare en vakt. Då kan ju hända vad som helst. Jag blev nog lite rädd helt enkelt.

  3. Bra att bilderna gillades och fick publiceras. Tycker som du att det är hemskt att man inom vissa religioner gör vad man vill…
    Personligen tror jag på en högre makt, jag brukar snacka lite med Gubben Gud, han har hjälpt mig rätt mycket. Djävulen finns ju också, eller vad man nu kallar den onda kraften.

    • Världen har blivit konstig. Jag känner en hel del oro hur den kommer utvecklas i framtiden. Bilden är inte uppmuntrande just nu. 😦

  4. Antonia jag jag har fotat judiska kyrkan många gånger tror jag haft med det i ett inlägg men ska låta det vara osagt fotade även en massa minnes skyltar med mera men sist jag var där så fanns det inga vakter där..
    Jag förstår inte heller detta judehat och djävulen ja det verkar vara den enda sanna religionen och nej då blir vi inte besvikna
    Bra fotat fina bilder och ett hett ämne numera bra att ta upp..
    Kram Nicki

Kommentera gärna, tack! :)

