på hög höjd…

Denna torn ligger mitt i Stockholm. En favorit som jag har fotat ofta. Jag gillar formen och att den är som gracil. Däremot är jag inte alls säker på att jag skulle våga upp på den, dessutom tror jag inte att man får heller.
Jag har nämligen upptäckt att jag far en viss höjdskräck. Jag kan vistas på höga höjder, bara jag kommer upp dit i en sluten trappgång/hiss. Kan jag se igenom trappan, ja…då klarar jag inte av vandringen mot höjden. Och vet inte ens varför.

Antagligen är jag helt ensam om det. De flesta är bara höjdrädda oavsett.

tornet......foto: AntoniaB © 2015

19 thoughts on “på hög höjd…

    • Ibland ser man nåt rätt så ofta men tar man ut den ur sin sammanhang då blir man osäker. Jag har alltid varit fascinerad av den trappan. 🙂
      Kram!

    • Isn’t it fantastic. Sitting on the roof at an exclusive department store in Stockholm. Atop sits a large clock too, but it didn’t with maybe some other time. I’m not really fond of it and neither did the time go. 🙂

Kommentera gärna, tack! :)

