stockholms tvillingtorn…

Stockholms tvillingtorn kallas de här tornet på Kungsgatan. De har stuckit upp mot skyn sen 1924 och 1925. Jag fotade de i lite annorlunda perspektiv. De vanliga är ju redan välkända.  De är 17 våningar höga som ger då 60 m från mark till toppen.
På både tornen hade restaurang på toppen men hittade inget om om de skulle vara kvar. Synd att de inte finns kvar för de skulle vara fantastiska tillgångar till Stockholm.
kungstornet...foto: AntoniaB © 2015 kungstornet...foto: AntoniaB © 2015 kungstornet...foto: AntoniaB © 2015

16 thoughts on “stockholms tvillingtorn…

  1. I like shots like these of tall structures in close proximity. I tried to do this in NYC years ago but it required me to stand in the middle of a busy street to get it just right. My efforts didn’t go down so well.

    • I chose to stand on the sidewalk. 🙂 But here’s narrow streets and the houses are not very high either. And so early in the morning, no people anywhere either. No cars either.

    • Ja, man blir ganska så små längst ner. Undrar just om man kan gå upp till toppen.
      Kram tillbaka!
      Och ha en trevlig långhelg med arbetarnas röda huvudhelg. 🙂

  2. Jag har funderat på detta perspektiv ett antal gånger. Om jag skulle ta dem … trillar jag säkert på rumpan. Dessa som du tagit är grymt bra. För ett par år sedan såg jag ett foto från, borggården i Örebro slott. Kanske … kanske …

    • Jag kände att jag måste hitta nån annan vinkel än det vanliga. Jag har nu fotat Stockholm om och om igen. Kanske borde jag lämna min bekvämlighetszon lite.
      Tack för att du gillar bilderna. 🙂

  3. Häftiga bilder.
    Vid första anblicken … blev jag lite yr i knoppen. 🙂
    Dina bilder är vackra och … till det … Man ska aldrig vara främmande för att prova något nytt.
    Jag har ingen favoritbild. Alla tilltalar mig lika mycket.
    Härligt perspektiv!

  4. Tacksamma fotoobjekt hör till mina favoriter minns dom sen jag var mycket liten
    Önskar dig en fin Valborg en fin Första maj
    och en trevlig lördag och söndag..
    Kram Nicki

Kommentera gärna, tack! :)

