rundgården i Gamla Stan… /gallery

En bortglömd plats inne i Gamla stan, nästan alltid är jag ensam där inne. helt rund är den, eller cirkelformad.  speciell. På mitten är en vattenfontän, men jag tror att den aldrig är på. Kanske trasig, kanske man glömmer att sätta i gång den, eller bara så enkelt att någon stör sig över att den låter, när den är väl i gång. rundgård...foto: AntoniaB © 2015 rundgård...foto: AntoniaB © 2015 rundgård...foto: AntoniaB © 2015 rundgård...foto: AntoniaB © 2015 rundgård...foto: AntoniaB © 2015 rundgård...foto: AntoniaB © 2015 rundgård...foto: AntoniaB © 2015

18 thoughts on “rundgården i Gamla Stan… /gallery

    • När man kommer från staden och kommer in till GamlaStans huvudgata, den alla turister går så ganska så i början av gatan finns en litet smal valv på högersidan. Jag tror att det är faktiskt 3 stycken efter varandra. Det är få som vågar sig in där. Testa och gå in en av dem så kommer du in till den runda gården. Det är i en av dem gångarna jag tog bilden på himlen där fönstren var så nära varandra.

  1. Jag är ofta där inne och har fotat där många gånger och ja det är helt rätt att många inte ens vet om platsen den visas ofta i tv politiker gillar tydligen att interljuvas där inne.. Jag gillar platsen för att den är som en liten hemlig pärla inne i gamla stan.. Kram Nicki

  2. Snyggt fotat! Det är Brantingtorget som du har fotat, förstår jag när jag googlar. Statyn i fontänen heter Morgon, innergården hör till Kanslihusannexet som nu kallas för Förvaltningshuset. Verkar värt ett besök om man är i närheten, tack för bilderna!

  3. Du hittar alltid de fina vinklarna att fotografera från. Tar du många bilder, typ hundra, innan du är nöjd? Har du alltid systemkamera?
    Den fina fontänen till trots är första och sista bilden av in- och utgången mina favoriter. Nästan skrämmande smal, inget för mänskor med cellskräck 🙂

    • Ja, de gångarna är smala och låga också. Och ja, jag har nästan alltid med mig kamera. Men jag har en lite mindre kamera utan speglar, men med objektiv som går att byta. Jag har en Canon 600D också men den får inte följa lika ofta med.

Kommentera gärna, tack! :)

