solförmörkelse…på en vanlig fredag

stockholm...foto: AntoniaB © 2015Idag är solförmörkelse. Och det är ingen bra ide att fota solen just idag, för det kan ju få konsekvenser, kameran kan bli förstörd. Och det vill man ju inte. Och man får inte heller titta in i solen för det förstör ögonen. Är man jättenyfiken får väl sota till ett glas och titta igenom det.
Dessutom norrskenen är också ute och dansar på våra horisont. Kan ses även här i Stockholm. Ska kolla ut genom fönstret ikväll, kanske kommer jag ha lite tur. 🙂

19 thoughts on “solförmörkelse…på en vanlig fredag

  1. Jag såg varken det ena eller det andra var väl lite extra mörkt ochjust under förmörkelsen eftersom det var mulet.. Norrskennet har jag bilder på men såg det inte själv jag sov som bäst just då antar jag.. Kram Nicki

  2. Solförmörkelsen gick mig förbi.
    Jag jobbar på ett lager (17000 m²) utan fönster.
    Dessutom har det regnat hela dagen.
    Norrskenet har jag också missat, varit molnigt i flera dagar.
    >>> Annars är humöret på topp. 🙂
    *** Himla snygg bild har du tagit iallafall.
    ~*~ Önskar dig en härlig helg ~*~

    • Här var det inte heller så fint som på bilden, vilket jag tog för en vecka sen. Det var lock över stan och just nu snöar det.
      Men det blev lite mörkt runt elva. Typ åskmolnaktig.

      För engångsskull skulle man kunna se norrsken i Stockholm, (Örebro med) och då är det moln. Sååååå typiskt. 😦
      Önskar dig också en skön helg. 🙂

      • Tack. 🙂
        Men visst blir man lite ledsen, gällande norrskenet. Jag har sett det tidigare i mitt liv. Men då mycket längre norrut i Sverige, utanför Härnösand. På böljan den blå. 🙂 Det var mitt i natten och jag hade ingen kamera. Det var när jag låg i flottan på minsvepare.

        • Låg i flottan på en minsvepare????!!!!!!
          Nu tappade jag haken. Det verkar nästan lika spännande som norrskenet.

        • Jag gjorde min militärtjänst ombord på en minsvepare (letar efter minor och lägger ut minor) i 12 månader. Jag var motormekaniker ombord på båten.
          Tjoho!

        • Det är ju bra häftigare än att vara fotsoldat ( kan inte de rätta termerna)
          Men nu ska jag stryka kläder efter morgonens stortvätt. 🙂

Kommentera gärna, tack! :)

