brunkebergstunneln…

gångtunnel....foto: AntoniaB © 2015 gångtunnel....foto: AntoniaB © 2015 gångtunnel....foto: AntoniaB © 2015 gångtunnel....foto: AntoniaB © 2015 gångtunnel....foto: AntoniaB © 2015 gångtunnel....foto: AntoniaB © 2015

gångtunneln....foto: AntoniaB © 2015 gångtunneln....foto: AntoniaB © 2015 gångtunneln....foto: AntoniaB © 2015 gångtunnel....foto: AntoniaB © 2015 gångtunnel....foto: AntoniaB © 2015 gångtunnel....foto: AntoniaB © 2015Tunneln byggdes mellan 1884 och 1886 för cykel- och gångtrafik.   Snabbt gjort med tanke på vilka maskiner man hade förr. Tunneln  är 231 meter lång, 4 meter bred och 3,9 meter hög. Från början kostade det två öre att passera genom tunneln, idag kostar den ingenting att använda.

29 thoughts on “brunkebergstunneln…

    • Den är bara häftig på mina bilder. I verkligheten ser den ut bara så där. Och det är just det som kul med foto. Vilket du vet för du visar oss ofta spännande trixiga foton.

    • Tack! Nog slog hjärtat lite extra när jag gick igenom den första gången. Men jag tror faktiskt att det har aldrig hänt något i den tunneln.
      Men jag hellre går runt kvarteret. 🙂

    • Tack!
      Jag gick igenom bara engång. Kändes inget vidare. Och den är inte vackert egentligen heller. Lite snyggt bara i början på den sidan jag tog bilderna ifrån.

Kommentera gärna, tack! :)

