glasriket…

glas...foto: AntoniaB © 2015 glas...foto: AntoniaB © 2015 glas...foto: AntoniaB © 2015Så mycket glas är i glas. Tog väldig-väldig lång tid att städa upp skärvorna. Man skulle kunna nästan tro att det var en stort vas som splittrade sig.   De mesta hamnade i diskhon och direkt dit där vattnet rinner ner. Det gjorde mig inte alls glad. Men det var även glas på köksgolvet och ÄVEN i vardagsrummet.

En del kunde jag skeda bort men en del lyckades åka ner.  Tänkte kan jag väl tömma vattenlåset, men det kunde jag visst inte. Den ser bara konstig ut. Först ett rör neråt, sen rakt åt vänster som har ett lock på slutet som man kan skruva ner, men den raka har ingen lutning neråt så att vattnet kan rinna ur utan den lutar uppåt.
Sen går resten av röret uppåt igen 20 cm innan den svänger slutligen neråt igen.
Så jag lät bli att mecka med den.
Dock verkar vattnet rinna ner bra.

12 thoughts on “glasriket…

  1. Oj, så trist…men fina bilder och fin skyffel. 🙂

    Vad var det som gick sönder?

    Det låter inte som att du skadade dig och det är väl ändå viktigast. I somras splittrades ett ”glas” här hemma som skar av en sena på ena handen och gjorde två djupa sår på den andra.

    • Oj, det var inte roligt att skada sig. Hoppas att du inte fick men.
      Det var ett vanligt lite tjockare dricksglas som jag råkade puffa till i köksskåpet. Försökte sen fånga den men gick ju inte vidare och kraschlandade. Hela diskhon blev full av splittret samt köksgolvet. Den växte i sitt förfall.

      • Skönt ändå att du inte skadade dig eller att det var något dyrbart. 🙂
        Gillar din sista mening… ”Den växte i sitt förfall”. Poetiskt, vackert och en rubrik till en spännande och läsvärd berättelse. 🙂

        • Detvär snällt sagt. Jag tänkte inte på att det är poetisk utan beskrev bara händelsen i en kort mening.
          Det är är fritt att använda när den passar in. Eller skriva ett bra story runt om den. En inspirations mening. 🙂 kanske.

  2. Oj! Det ser så mycket ut, är det ett vanligt dricksglas som har gått i kras? Du har rätt i att biten längst till vänster liknar mitt issmycke. Riktigt dekorativt blev det med glasbitarna på den vackra skyffeln. Fina bilder!

    • Ja det är en helt vanligt dricksglas av den något tjockare slaget som gick i kras. Men det såg ut som det var minst 3 till. Ganska märkligt hur den expanderade i sitt förfall.
      Jag visste att du om nån skulle se likheten utan att jag pekar ut den. 🙂

    • Mer en tusen. Jag kan inte förstå att det blev så mycket kärvor.
      Lite chockad blev , inser jag nu i efterhand ( jag brukar inte krossa saker i mitt hem). Jag borde ha undersökt lite mer noggrant.

Kommentera gärna, tack! :)

