vem är vem och vad är vad?…

bild i bild...foto: AntoniaB © 2015Medan jag lägger ut min bild här ovanför lyssnar just på Wilhelm von Kröckelt i radio. Hmmm… ja vem är det denna von Kröckelt frågar sig säkert många. Det är konstnären  Ernst Billgren som ställer ut sina målningar under sitt ursprungliga namn.

Han vill därmed undersköka om huruvida hans namn som säljer konsten eller om det är konsten som säljer sig självt. Intressant fråga, men om det är så så varför måste jag lyssna om det i radion. Är utställningen är redan över, eller? Tv, radio, tidningar tar upp detta, så hur många som inte kommer att veta om detta namnbyte då?

Om man nu alla får veta att det är Ernst som är bakom Namnet så vad är grejen då?
Tilläggas kan att det är hans namn från början från sin mors sida innan mamman gift sig igen.

SvD

DN,

17 thoughts on “vem är vem och vad är vad?…

  1. Mystisk och spännande bild, Antonia. Väntar på din förklaring till den.
    Att EB heter något annat visste jag inte. Och du har rätt i att om alla ändå får veta så är väl experimentet misslyckat.

  2. Bilden tilltalar mig.
    Aldrig fel att leka och experimentera lite med bilderna.
    >>> Wilhelm von Kröckert = Ernst Billgren. Där fick jag lära mig något nytt. Jag hade inte den blekaste aning.

Kommentera gärna, tack! :)

