till företaget Tre…kom ihåg man är nöjd tills man blir missnöjd, och nu är jag väldigt missnöjd…


Ibland sägs i någon affär – hoppas att du är nöjd med våra produkter/tjänst – Jag brukar ofta svara att ja, jag är alltid nöjd tills jag blir missnöjd.

Detta gäller nu även Tre som säljer bland annat mobila bredband. Fram tills ganska nyligen vara jag nöjd. Men efter att några av mina abonnemang har löpt ut har jag valt att avsluta vissa av dem.

Och det är inte världens enklaste sak tydligen. Jag såg på mina räkningar att jag hade en extra simkort jag betalade för. Jag kunde inte identifiera kortet så jag bad hjälp av supporten. Det gjorde jag vid tre olika tillfälle. Varje gång var svaret att det ser ut att du inte använder det kortet. Så till slut sa jag att om jag nu inte använder det kortet så är det lika bra att stänga av det. Sagt och gjort de stängde av kortet och därmed hade jag inte uppkoppling längre. Vilket var inte alls bra.

Vad jag fortfarande inte förstår är att jag betalade ju för bredbandet liksom  köpt i en paket med simkort och allt. Hur blev det till en extra sim vet jag inget alls om.

Jag besöker butiken 3 på Västermalmsgallerian för att reda ut det hela. I första hand vill de då att jag köper ett nytt abonnemang och det med sämre villkor än jag hade (färre gigabyte men dyrare) , vilket jag vägrar. Felet är ju deras och de ska rätta till det. Eller åtminstone ge ett nytt med samma villkor jag hade innan då.

De lyckas fixa det. Trodde jag. Jag börjar använda mitt mobila bredband, men jag tycker inte att snabbheten är det samma som innan. Plus att mitt andra bredband (hade 2 ) fungerar inte alls, fast de säger att det ska fungera i tre månader till, tills uppsägningstiden har gått ut.

Återigen besöker jag butiken och har med mina stickor med mig. Jag vill att de kollar upp vad som är vad och vilken som fungerar eller ska fungera. Naturligtvis träffar man alltid någon ny i butiken. En trevlig tjej skulle hjälpa denna gång och hon föreslår att istället för stickorna ska jag ha en wifi för den är så mycket bättre. Enkelt att använda och är mycket snabbare än de stickor  jag har. Bara att sticka in i en kontakt nära fönster och sen kan alla datorer kopplas ihop med den. Sen är det bara att surfa.

3
Den fungerade jättebra några dagar, men sen en dag började uppkopplingen tugga blev seg, och slutligen gick inte alls att göra nåt. Ringer support,  efter en timmes gör det och gör det, meddelar killen att det är antagligen är fel på min dator. Att jag ska ta datorn och gå till nån fucking kafé och se om den fungerar på en fri wifi.
De kör på samma linje som Telenor gjorde när nåt var fel. Det var liksom aldrig deras fel, aldrig att deras master sände ut för svagt. Det var mitt fel. Därför lämnade jag Telenor. Och det fungerade hos 3 det som inte fungerade hos Telenor, det visade naturligtvis att mina produkter hade inte fel.

Och här är jag nu igen,  ska lära mig valsa runt i stan en gång till… Gå och kolla i en öppen wifi.
Måste tillägga att dagen efter samtalet med Tre fungerade uppkopplingen igen. Nästan hela dan, men ibland gick den ner, men startade relativt snabbt.

Jag tänker inte springa runt i stan. Jag har en dator till i hemmet så jag testar på den. Inledningsvis fungerar den. Men ibland börjar tugga, och går ner. Men startar igen.
Jag bestämmer mig för att besöka butiken. Och nu blev det ganska så otrevligt. Killen menar att det är fel på mina datorer.
Om detta wifi-anläggning är så känslig att den inte kompitabel med vilken dator som helst tycker jag att de bör upplysa köparen om det. Den ena datorn är en två år gammal Packard Bell och den andra är en Acer på 3 år.
Är lösningen att jag ska köpa nya datorer?!!!!!!!!!!!!!!
Fan så förbannad jag blev.
Dock lät han stå öppet att det kanske är fel på själva wifiapparaten, Så nu har han skickat i väg den för översyn och kontroll. Vilket också retar mig för jag har haft den i två veckor bara. Så ge mig en ny. Men framför allt vill jag ha tillbaka den gamla ordningen. Jag skiter i nån wifi.

Jag var hur nöjd som helst med uppkopplingen innan de har börjat hjälpa till. Och visst alla kan göra fel också, men skyll då inte på mig och inte på min dator heller utan fixa problemet med minsta möjliga friktion.
Att jag måste ringa en massa samtal och vänta i telefonkö för att få rätsida på problemet och istället för att få hjälp blir bara allt värre är ingen bra lösning.
Att jag ber att skicka fakturan som jag aldrig fick och de lovar varje gång att nu kommer fakturan — jag bara undrar – skickade de till månen. För jag fortfarande inte har fått den efterfrågade fakturan.
Klart att jag är arg. Just nu är ni värdelösa i mina ögon. Jag var en bra kund. Med många abonnemang. Nu kommer jag avveckla de en efter en och välja en annan operatör.
Vill bara berätta att när jag nämnde till två av mina bekanta att jag skaffade en wifi, berättade de till mig deras missnöje, som var liknande med min erfarenhet.
Så skyll inte på att det är fel på min dator. Rätta till felet istället.

13 tankar om “till företaget Tre…kom ihåg man är nöjd tills man blir missnöjd, och nu är jag väldigt missnöjd…

  1. Än så länge har jag ADSL på Telias gamla kopparnät. Funkar så bra! Men koppartråden ska bort och alla ska ha mobilt i framtiden. Grejen är den att man tar ner koppartråden innan det mobila funkar. Inte klokt! Alltså man monterar ner innan 4G har byggts upp. Och under tiden ringer folk och lurar på människorna detta mobila bredband. Hur många företag som helst som hyr in sig på Telias nät. Skandal!

    Gilla

    • Antingen utreder man till tidernas ende hur och vad man ska göra eller så gör man det utan något plan.
      Jag gillar mobilt bredband. Jag har aldrig haft annat, då det skulle bli mycket dyrare att ha fasta både hemma och på jobbet. Dubbelkostnad. Och det är onödigt när man är bara själv och kan ändå bara sitta vid en dator åt gången.
      Och den mobila Wi-Fi är också super, när den väl fungerar. Det var några dagar då den var perfekt. Men sen började det funka dåligt.
      Jag kunde vara nöjd. Men nåt är ju fel.

      Hoppas att ni får ordning på det mobila.
      Personligen tror jag att världen målar sig in i ett hörn med allt uppkoppling. Lite massiv strömavbrott och allt blir knasigt. Som tur är har vissa typer inte upptäckt den sårbarheten än.

      Gilla

    • Förr eller senare dyker upp problemet 😦
      I många år fungerade allt bra.
      Jag borde ha behållit alla mina abonnemang som det var, då skulle jag inte vara irriterad och utmattad av all bråk.

      Gilla

  2. Oj, jag är jättenöjd 🙂 Har haft tre så länge jag kan minnas, med bra täckning påde på ”landet” och där vi bor i Malmö och bra service också, men kanske beroe på hur det är i butiken :S Tråkigt när det krånglar. Det känns alltid som evigheter när det strular. Hoppas det löser sig!

    Gillad av 1 person

    • Som jag skrev i inledningen jag var också nöjd.
      Men nu när det ska abonnemang avslutas så har de strulat till det. Och vägrar erkänna att det är de som inte kan sitt jobb.
      Jag har haft mobilt bredband sen det har kommit ut på marknaden. Så jag vet hur saker fungerar och borde fungera.
      Att jag ska springa runt i stan med en laptop är inget bra förslag. För antagligen har de fel utsändning bara, och det vill de inte erkänna.

      Gillad av 1 person

  3. Det enda jag har hos 3 är min ena mobil.. Mitt bredband har jag på telia.. Så ännu har jag inga problem med någon av dom varken på det ena eller det andra sättet hoppas dt löser sig för dig..Kram Nicki

    Gilla

  4. Tråkigt med allt strul.
    Jag haft 2 problem med 3.
    1: Satans dålig täckning.
    2: När jag skulle säga det mobila bredbandet, fick jag inte göra det i en fysik butik. Var tvungen att ringa till 3.
    Det var min före detta arbetsgivare som stod för abonnemanget. Jag hade det gratis i 1 år. Så det var inte hela världen.
    ******
    Det där med att skylla på kundens utrustning, genomsyrar säkert hela branschen.
    Hoppas allt löser sig till det bästa för dig.

    Gilla

  5. Jag har också gjort dum heten att teckna med 3 – som är rena rama skitt , ursäkta uttrycket , ångrar totalt – men måste vänta tills avtals tiden löper ut , aldrig mer – inget att rekomendera ,,

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.