jag uppfattade inte ditt svar…


stora vasen...foto: AntoniaB © 2013

Så här kan man bli efter att man försökt ta kontakt med Fortum.  För att komma på rätt är man tvungen att prata med en robotkvinna. Kan ju va humoristisk men absolut inte om man har bråttom och är stressad.

Och ännu mindre roligt när hon säger att hon inte uppfattade svaret.  Fuck Youhuhuhu……………  har jag lust att skrika till henne men vad skulle det hjälpa. Förlåt …men jag uppfattade inte ditt svar…menar du faktura?

Det är inte roligt för 5 öre. Den driver verkligen upp pulsen. Just maktlösheten i det hela är bra grogrund för högt blodtryck. Undrar hur det går när en invandrare som ringer, med kraftigt brytning, eller en som hör dåligt eller någon som stammar?
Eller varför inte ha 9 knappen för de som inte vill prata med spöken med dåligt hörsel så blir man slussad till det gamla vanliga knappvalen.

Varför ska alltid hittas en massa nya saker, utan att man har något att säga till. Man blir bara drabbad. Jag alltid undrar vem som tjänar stor kovan på det? För någon gör det och skrattar nöjd på vägen till banken. Det är jag säker på.
Varför inte bara svara när man ringer… Har någon övervägt det alternativet? Det är verkligen stressande när man ska nå något eller någon. Just nu är jag nöjd med Tre, för jag får svar snabbt, nästan ingen väntetider alls…ja efter att man har spelat piano med valmöjligheterna, samt lyssnat på den egna reklamen.
Gott även om jag kunde förbättra det med.

Just nu kunde detta spökröst få mig att byta bort Fortum till något annat. Men jag antar att de är ju ändå  i maskopi med varandra. Stor kartell fast de låtsas som om de inte har samarbete med varandra.  Säkert. Men å andra sidan  var det inte priset jag hade problem med. Det är jag nöjd med. 🙂

10 tankar om “jag uppfattade inte ditt svar…

  1. Herregud hur det har blivit! Handlar om pengar förstås. Det var många år sen jag frågade en telefonist var hon satt: Västerås blev svaret! Va´! Gemensam växel för många företag o s v. Man får vara glad att man inte hamnar i Indien när man ringer. Det är många företag som lokaliserat dit för det är så billigt. Sätt er på månen hela höger för fan! På en gång! Elbolag! Allt skulle bli så billigt och bra efter avregleringen. Men allt blev dyrare och sämre! Men vissa tjänar ju pengar of course!

    Gilla

  2. Håller med om att det är jobbigt med robotrösterna. Telia har en bra service nu i sin butik i Karlstad Kanske även gäller andra. Där får man träffa livs levande personer som hjälper en med det mesta. Jag har tom kunnat gå dit med laptopen och fått program installerade.

    Gilla

  3. Bussigt med buss… tack för ett gott skratt… 🙂
    MEN för övrigt så är det svårt att inte hålla med dej Antonia…:-)

    Gilla

  4. Man kan bli tokig för mindre. Nånstans har jag nämnt att min moster senast åkte buss från Luleå till Kiruna för att hon inte klarade av att beställa en tågbiljett. Och hon är helt klar i huvudet.

    Gilla

    • Visst är det märkligt att alla klagar på de moderniteter som har plötsligt drabbat oss. Varför bry vad folk säger.
      Idag klagade en ung kvinna hos mig eller rättare sagt berättade att hon har tappat sitt acceskort.
      Och turerna runt om. Det var inget enkel match. Men orkar nu inte dra valsen. Dock var hon inte glad.

      Gilla

      • Nu blir jag lite irriterad på Wp! Jag svarade här igår via kommentarsfunktionen. Inget här. Jag försökte gilla och kommentera ditt inlägg ovan. Nix, det gick inte. Gillaknappen strejkar stup i kvarten enligt en som försöker gilla hos mig. Skit vill jag kalla det.

        Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.