i mittens rike…


polis...foto:AntoniaB© 2013

Ibland så måste de stå där på mitten. Men bara ibland. Peka ut riktningen.  Här ska du åka. snabba på. Stanna. Ser du inte?  Piruett…. Jag saknar den där gemytliga stämningen som kunde finnas förr när det fanns trafikpoliser som dirigerade trafiken. Vissa var riktigt begåvade och medan de dirigerade trafik kunde de underhålla bilisterna.

15 tankar om “i mittens rike…

  1. Jag är också så gammal att jag minns trafikpoliser men det var inte särskilt vanligt ens då. Med tanke på alla luftföroreningar så är det nog inte hälsosamt att stå där mitt i trafiken.

    Gilla

  2. För några år sedan arbetade jag på en grundskola i Malmö, ganska nära psyket på sjukhuset. En gång flög någon patient därifrån på mig när jag kom cyklande. 20 m därifrån stod en polisbil, med motorn på – de gjorde ingenting… Jag fick hjälp av förbipasserande…

    Gilla

  3. Hej Antonia..
    Ja jag minns faktiskt att det fanns trafikpoliser när jag var liten..Det fanns väl en barnvisa också nånting med här är polisen som mitt i gatan står..Men nu finns det väl inga sådana det är ju bra vid speciella tillfällen som dom får dirigera trafiken..
    Avstängningar vid speciella jippon olyckor och sådana saker..Bra bild i alla fall..Ha en fin onsdag eller lilllördag som man söger…Kram Nicki

    Gilla

  4. Han som ”Pekar med hela handen” tycks bli lämnad ensam. Den andra polisen har vänt honom ryggen. Dom kunde säkert inte enas om hur dom skulle dirigera trafiken 🙂

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.