morgonstund har frost i mund…

Morgonstund har guld i mund…sägs det. Det vet jag inget om… men den har frost i sitt sinne.
Staden sov djupt och länge för jag träffade nästan ingen i stan fast klockan närmade sig 10. En timme senare var mer fart men mindre att se. Skillnaden kan ses här nedan:

frostspunnen...foto: AntoniaB © 2012

vinterallé...foto:AntoniaB © 2012

frostig...foto:AntoniaB © 2012

utan frost...foto:AntoniaB © 2012

Det var värt att  gå ut till Skeppsholmen. Och se sockervaddsvärlden.  Att staden tar på sig frostskruden händer inte ofta i Stockholm. Senast var det för 2 år sen. Och innan dess kanske i början av 80-talet. Kanske.

En bild till om hur trängseln såg ut vid den här tiden.

folktomt...foto:AntoniaB © 2012

5 reaktioner på “morgonstund har frost i mund…

    • :) Du är så välkommen! Och tack för dig att du tar tid på dig för att kolla in hos mig och orkar kommentera dessutom.
      Idag är inte många som gör det.

    • Den är vacker när den gör sig till. Och kallt? det vet jag inget om egentligen, för min jacka är så varm som två kakelugnar, och med kapuschongen på huvudet kände jag inget vind heller. Man ska klä sig rätt. :)

Kommentera mera, tack! :)

