två gånger för en gång skull …

En gång hade vi Apoteket. Kort och gott. Gick jag dit kunde jag hämta min medicin och lite till. Sällan om ens nångång behövde jag gå därifrån utan att kunna uträtta mitt ärende.  Visst kanske hittade man inte Apoteket på varje hörna som idag, men den fungerade.

Det är inte första gången det händer nu att när jag vill hämta ut receptbelagd medicin så har de inte det. Tyvärr är det slut vi måste beställa eller så kan du gå någon fucking annanstans.

Och vad gör man? Visst kan jag gå någon annanstans, men frågan är om någon annanstans kanske ger exakt samma svar. Tyvärr är det slut på vara hyllor.   Och då ställer dem samma frågor…vill du att vi beställer åt dig? Nej jag vill inte att ni beställer åt mig, jag vill att ni har det hemma när jag kommer. Min medicin är inte något sällsynt medicin som ska tas mot en oerhört sällsynt sjukdom.

Vad har jag nytta av den utbredningen av apoteket om jag ändå måste gå två gånger för att få uträtta ett ärende en gång. Den splittrar min dyrbara tid och gör mig jävligt irriterad. Och vill agera våldsamt…

Men vi kan skicka dig en sms… säger kvinnan i kassan. Jag tänker inte lämna ut min telefonnummer överallt. Jag blir inte gladare av att du skickar mig ett sms… jag vill ha min stuff NUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men den så kallade apoteket är full av barnkläder för det är ju jävligt viktigt.

4 reaktioner på “två gånger för en gång skull …

  1. Vi är lurade. Allt har blivit dyrare och sämre. Men företag och karteller tjänar. Men vad säger du! Har dom barnkläder på Apoteket. Nå´t måste dom ju ha när dom inte har det du vill ha. Det värsta är att vi kan inget göra. Det finns inget parti att rösta på. Alla är likadana.

    • Det är alltid några som skor sig. Visst nu finns en s.k. apotek på varje hörn och nästan varje sida av gatan, men vad hjälper det om det ändå inte finns det som är på recept. Ja, just den här säljer barnkläder också.
      Jag håller med dig. Inget att göra.
      Vi är i händerna på politikerna, och dem gör upp alltid mellan varandra. Sak samma vem som är på makten. Oppositionen skriker sig hesa när de är just i opposition. Då vet dem alltid bäst. Men sen när de hamnar i makt…..jaaaaaaaaaaaaaa……….då är det ju samma visa som förre regeringen hade. De är så himla verklighetsfrämmande. Lever i det blå. Jag kräks.

  2. Jag tycker över huvud taget inte att NÅGOT har blivit bättre av att man släppt den sk konkurrensen fri! I början hette det att det skulle bli billigare på det viset. Skitsnack. Sedan hette det att det skulle bli bättre med mer att välja på. Äh!
    Telebolag och Elbolag och Apotek och alla olika tv kanaler och jag vet inte allt. (Ok, tv-kanaler har man väl mest bekymmer med om man bor i villa o ska välja och betala om man vill ha mer än 1, 2, 4, 6 o Barnkanal o TV24. I lägenhet ingår allt i hyran efter vad jag förstår.)
    Men alla olika bolag som man ska tvingas välja mellan det blir bara en informations-stress, som man redan har av alla annonser och allt info genom datorn och Internet, och inte kan man hitta det billigaste inte!! Nästa vecka kan alltihop ha ändrat sig. Och nästa igen. Dessutom vet du knappt vad som är billigast, för alla räknar på sitt vis och har olika påslag och erbjudanden och sånt, så det går inte att jämföra rakt av.
    Och varför i hela världen skulle det bli bättre av att kunna köpa medicin på ICA??

    När det gäller all sorts medicin, så tycker jag det skulle kännas bättre om personalen åtminstone har NÅGON lite hum om mediciner och sjukdomar, så man vid behov kan fråga om råd och så, eller få tips om ersättningsmediciner…
    USCH!

    • Egentligen har jag inget emot att det är flera aktörer. Men att servicen blir sämre, att priserna kartellisseras det är att peka långfinger till oss som är hänvisade till dem. För vad kan man göra? Inget. INGET!!!!
      Har man bestämt det på högt nivå efter skicklige lobbyisters som antagligen samarbetar med intressenterna kan folket inte göra ett jävla skit.
      Och nu blir även sänkt moms på restaurangen , vilket tror jag inte heller att komma gynna oss gäster, utan gynnar mest restaurangägarna.
      Vill man skapa flera arbetstillfälle så kan de väl skänka arbetsgivaravgiften.
      Bokmomsen har ju sänkts. Kan vi köpare avgöra om den stigande priset på böckerna följer verkligen rätt prisnivå? Jag är inte så säker på den. För nyutkomna böcker är bra dyra idag. En pocketbok snart uppe på hundra lappen.

Kommentera mera, tack! :)

