bortdomnat i huvudet….

Ibland när man sover riktigt, riktigt  tungt domnar ens  hand bort eller benen. Idag vaknade med att huvudet var delvist bortdomnad även vänster handen var utan känslor, men att inte ha känslor i huvudet oroade mig mer. Eller kanske inte oroade …men konstig känsla kan jag säga.
Dock släppte det lika snabbt som i handen.
Även en dröm kändes nära men kunde inte fånga den. Det retar mig.

Jag försov mig imorse en aning…grannarna från helvetet är på semester, och grannen ovanför spacklade ända fram till midnatt, och orkade nog inte stiga upp tidigt för att fortsätta den eviga renoveringen… Så det var tyst. Tyst. Det är en overklig känsla i detta hus.

2 reaktioner på “bortdomnat i huvudet….

  1. Drömmar=filmer mens man sover. Enligt en klassisk definition ur barnamun. Alltid lika trist när man efteråt inte minns ett skvatt av handlingen … Det är en prestation att kunna sova tungt i denna sommarnattsvärme … Meningen med livet=renovering av ens bostad – ständigt. Verkligen inte kul för grannar, som dessutom har annan uppfattning om varför vi är här en kort tid på denna planet … När jag läste
    ”att inte ha känslor i huvudet” gick allra först associationerna västerut. All medierapportering har satt sina spår …

    • Härligt att kunna vara på bio medan man sover. Förstår inte varför det blev så svårt att komma ihåg det underbara ibland dock fruktansvärda värld som man skapar medan man sover. Det var inte alls svårt förr.

Kommentera mera, tack! :)

