att ha ont…

Att ha ont gör ont. Det är jobbigt. Och den bryter ner en. Ofta, ja  alltför ofta ställer jag  mig frågan varför accepterar jag det?  Varför accepterar andra det?
Det är inget som hjälper. I alla fall inget som är långvarigt. Vissa dagar slipper jag smärtan men oftast är det onda  en daglig känsla. Ibland slipper jag en hel vecka.  Men längre än så är sällan smärtfritt. Vad som orsakar smärtan är  ingen som vet. Och jag är inte ensam. Jag är inte heller unik, andra har det värre. Med större smärta. Och även med andra symptom också. Och de som inte har en ständig pågående smärta de förstår inte alls hur man har det.

Jag har bara ont. Var? ja….var? Lite överallt. Musklerna.

Varför avslutar jag inte  hela lidandet med en ordentligt hopp ner i  avgrunden.? Jag vill bara skrika högt och göra mina grannar lika irriterade som de gör mig dagligen med ständigt barnskrik på dagarna , barngråt på nätter – morgnar- dagar och nu har de även upptäckt tjusningen med att glo på tv fram till midnatt med hög volym. Jippi…….

Med irriterande grannar eller utan dem, har jag ont. Ont. Så jäkla ont. ONT. ONT!

Treo hjälper. Men utan smärtan vore antagligen livet lättare. Och vad ville jag säga? Ingenting. Eller att jag känner mig som en tidsinställd bomb? (hoppas bara att Säpo inte missförstår meningen, för det skulle verkligen göra ont.)

Bara vill klaga att jag har ont!

4 reaktioner på “att ha ont…

  1. Du måste släppa in mer syre i kroppen. Man kan andas mer men man kan ta syrebehandlingar också. Elvis hade artrit. Men han blev nerdrogad av sin läkare. Bra att Treo hjälper. Men försök med lite syre och torrborstning är att rekommendera. Fyra drag på varje kroppsdel i några månader. Sätt igång nu!

    • Torr borstning har jag inte provat men våtborstning gör jag varje gång jag duschar. Men har man ont kan man prova det mesta. Ska testa det med. :)

  2. Usch vad trist vännen! Förstår att det är tufft, Elisabeth har sin reumatiska värk att dras med så jag förstås hur jobbigt det är. Saken blir ju heller inte bättre av att man har grannar som inte bryr sig om sin omgivning.

    Nåja hur som haver så önskar jag dig en fin helg. Ta kameran och visa upp ditt vackra Stockholm, det får jag aldrig nog av.

    Kram på dig

Kommentera mera, tack! :)

