Telenors jävla kö…


Jag vet inte vilket är värst. Att sitta i en telefon kö utan att veta hur långt tid man har kvar eller att det överhuvudtaget finns telefonköer men inte tillräckligt med personal som kan ta samtalet?
Hur som helst börjar bli riktigt irriterad på Telenor då jag har nu väntat  mer en 20 minuter och slösat energi utan att komma fram, blockerat min egen telefon så   nu är riktigt förbannad.

Och inte är jag nöjd med deras senaste mobiluppkoppling som skulle vara snabbare. Men den bara trög, och jag måste starta om den hela tiden när datorn var i vänteläge. Det suger.

Annons

8 tankar om “Telenors jävla kö…

  1. Finns nog ingen som gillar telefonköer, men när de inte ens har vett att säga hur länge man ska vänta då blir jag lite lätt hysterisk. Tyvärr är det inte ofta man ringer sådana samtal i ett trevligt syfte och frustrationen går tyvärr ofta ut på den stackars människa som sitter i växeln.

    Men vafan, hur svårt ska det vara att åtminstone få veta om man ha 8 minuter i kö framför sig eller 40 minuter!? Får man veta hur många minuters väntetid det är så kan man ju alltid lägga ner mobilen så länge och ägna sig åt något annat en stund. Att sitta med telefonen tryckt mot örat utan att ens prata med någon tillhör inte en av mina favoritsysslor!

    Gilla

    • Som du säger, kanske vill man fråga något enkelt, man är på bra humör, men ju längre tiden går desto vredare blir man, och när man blir kopplad då öser man all sin frustration på den oskyldige som svarar.

      Gilla

  2. Det här med mobilt bredband är överreklamerat. Jag har ADSL och har 7 MB – ganska bra fart. Du kan ladda ner ett litet program gratis som heter TP-Test. Då ser du snabbt vilken fart du har.

    Det ringer unga killar och vill att jag ska gå över. Har Telia nu. Sist ringde en kille från Ice och ville sälja på mig mobilt bredband. Hur mycket bjuder du – vilken fart får jag. 2,3 svarade han. Men herregud – jag har ju 7 meg nu. Varför ska jag gå över. Då blir dom tysta och lägger på.
    Tevlig kväll!

    Gilla

    • Överreklamerat eller ej, jag har ingen lust att betala för två internet uppkoppling. vilket jag skulle behöva annars. En uppkoppling hem och en på jobbet. Och även om jag kan dra av det företaget så är jag inte så mycket för att betala i onödan. Nu betalar jag 159 kr i månaden och det är precis lagom. och det är för 10 Mbit/s. Och normalt är det inte fel med farten heller.
      Men just nu är nåt fel med den nya programvaran och sånt kan ju också hända, men att man inte kan ta upp kontakt med företaget, och att man inte ens får veta hur länge man ska stå i kö, ÄR jävligt dåligt och irriterande.

      Gilla

        • Ja, jag har kollat, och det är inget fel egentligen med hastigheten, utan problemet ligger i att varje gång jag har haft min dator i viloläge, måste jag starta om om jag vill använda uppkopplingen. Så var det inte med min förra modem. Där klickade jag på på knappen sen var det klart. Det är irriterande att jag måste starta om. Mycket tid och mycket energi. Och jag kan inte ha datorn på hela dan heller, för den låter ju en hel del, och blir störande… (störande för mig, då jag har svårt för ljud som inte ska närvarande egentligen.)

          Gilla

  3. byt till 3.. INTE slösa energi på elände kära du 🙂
    men det är ju lätt att säja, men det brukar bli bättre när man fått det ur sej – tycker jag i alla fall..

    kram och trevlig helg….

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.