hur många ljuger…

Nu när äntligen kommer fram att mycket av Oprah Winfreys tragiska barndom var påhittade, kan jag också undra hur många andra kändisar tänjer på sanningen.

Många gånger har jag reagerat när det kommer fram att  kändisar säger sig blivit utnyttjade sexuellt i tidiga barndomen.  Alltför många dukar upp just den bilden. Nu har jag inte fört protokoll över de, så jag kan inte komma med namnlista. Jag bara minns mina tankar runt att jag tyckte att det var märkligt. Att statistiskt är för många.

Visst kanske hjälper det för vanliga människor att berätta om övergrepp i familjen, om  kända vågar stå i rampljuset och basunera ut för hela världen en sån sak.  Men hur mycket underlättar det om det kommer fram att allt var bara en lögn, för att citera Oprah ” sanningen är tråkig, det är sånt folk vill höra”.

Allt för att få upp tittarsiffror, allt för att få berömmelse, allt för att va omskriven och debatterad.  Sunkigt Oprah!

Men nu kan du gråta ut i din egen show – of course-  om hur skönt är att sanningen nu kom fram, för att lögnerna var svåra att leva med.  även om du skapade lögnerna själv.  Och att du trodde aaaaaaaaaaaaaaaaaldrig att det skulle växa och hänga kvar så länge. Guuuuuuuuuuuud så skönt att jag är nu avslöjad. Prisa gud. För jag är en bra människa trots allt som bara ville hjälpa alla de som verkligen har blivit utnyttjade i sina barndom.  Halleluja……krokodiltårar…krokodiltårar… översvämning. Applåder….stående applåder.

Imperiet växer. Hennes imperium, så klart..

Medan de som verkligen har blivit nyttjade av fäder, söner, förbrödrar och gud vet vem, får nu kanske svårare att bli trovärdiga.

Expressen AB

5 reaktioner på “hur många ljuger…

  1. Sunkigt var just rätta ordet! Tänk att ljuga om en sån sak – om det nu är sant – media vill ju också tjäna pengar. Men om hon ljuger så förstör hon ju för dom verkliga offren. Fy fan!

  2. Väldigt väldigt dåligt gjort, jag blir verkligen paff att någon skulle ljuga om något sånt! På vilket sätt hjälper de riktiga offer när hon får det att se ut som att man kan berätta om något sånt bara för att få uppmärksamhet? Jag tror också det kan skada de riktiga offrens trovärdighet (vilken var säkert låg till att börja med)
    Riktigt dåligt. Och väldigt lågt att hon dessutom försöker få medlidande för det, jag tycker hon ska stå för vad hon gjort och be om ursäkt till de riktiga offren och kanske även förklara varför hon ljög istället för att bara komma med en massa ursäkter…
    Fast det kan också hända att även denna nyhet är påhitt…. Man vet inte vad man ska tro längre…

    • Och om man ljuger om en sak, och det är ju inte lite små sak, kan man lita på henne överhuvudtaget. Hur mycket sanningar finns i henne. Alla saker hon rekommenderar gör hon för att hon får betalt att säga de rätta säljande sakerna eller för att det är hennes övertygelse.

Kommentera mera, tack! :)

