Stockholms modd…

modd överallt,

Det har nu gått många veckor innan snön föll. Det trampades effektivt till en istäcke som ligger där förrädiskt under mer nyfallna snö. Det är jävligt jobbigt att gå eller rättare sagt pulsa runt i den modden som man nu finns överallt. Kanske inte i den mest centrala delen av stan men i mina trakter finns inte en gata utan modden.  Farligt och jobbigt.

På nätterne hör jag renhållningsbilarna, men faktiskt undrar vad dem gör förutom att åka runt, för på morgonen är trottoaren lika moddig som det var kvällen innan.

Jag gillar inte vintern men jag står ut för det kan jag inte göra så mycket åt. Är det kallt så är det kallt, -2 grader eller -14 grader eller -25 grader spelar ingen roll. Det finns varma kläder. Faller snö spelar heller inte så mycket roll. För jag kan ändå inte göra nåt för att förebygga. Men när snön har fallit så borde inte vara så jäkla svårt att hålla gator och torg rena.
Men tydligen finns ingen som kan organisera jobbet, och så åker man till Haiti och vill dirigera där borta i en situation som ändå är inte så vanligt förekommande i Sverige.

Kanske borde man öva lite mer i hur man hanterar naturens krafter på hemmaplan.

En reaktion på “Stockholms modd…

  1. Ja, nu kommer den hala tiden. Det blir isgata runt hela gården och jag måste gå med spark för att inte slå ihjäl mig. Det blir broddar på. Har du broddar? Det är bra med såna. Stockholms Gatukontor klarar inte av snön. Det har dom aldrig gjort. Håll ut! Snart är det sommar igen.

Kommentera mera, tack! :)

