den äckligaste sommarjobb…


mjölsyrabakterier

mjölksyrebakterier

Ibland tror jag knappt mina öron. Sommarjobb. Tydligen finns många vrickade varianter. I radion berättade Linda om sitt sommarjobb. Det var det äckligaste jag har hört talas om. Undrar om det är ens tillåtet.

Hon jobbar i ett lab, där i hennes arbetsuppgift ingår att smaka mjölkbaserade produkter. Gamla produkter!!!!! Såna som sen längesen passerat bäst före datum och har redan en grönaktig färg. Och luktar illa gör de också.

Hon får 20 tusen för detta. Illamåendet ingår i bilden av uppenbara skäl. Hon letar efter mjölksyrebakterier.

Och det är hennes sommarjobb. Undrar om det är verkligen tillåtet att smaka uppenbart härsken och gamla matvaror?  Måste väl vara hälsofarligt. Kan man inte hitta på annat sätt de här mjölksyrebakterierna?  Måste man verkligen smaka gammalt för det.

Hundar har ju väldigt bra luktsinne. De kanske skulle kunna användas och lukta sig fram.

Stackars Linda. Jag hade nog flytt fältet  redan efter första smakprovet, om jag ens hade smakat den… och hon sitter där och smakar de i flera timmar…brrrrr, och luktar gör dem också. Fy fan…

P3- Christer ( i andra delen av programmet kan du lyssna hennes redovisning.)

2 tankar om “den äckligaste sommarjobb…

    • Jag vet inte om jag skulle kunna göra det ändå. Smaker är så viktiga för mig. Och när jag har ätit som var riktigt äckligt kan spöka i flera år framöver.

      Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.