telenor


Jag fick idag en räkning från telenor – gäller min mobila kortterminal, där hitintills alltid betalat samma summa – och tycker att den nu inte riktig stämmer. Det kan vara så att det är väldigt många tycker samma sak, för det går inte att komma fram på telefon. Antingen är det upptaget eller ringer utan att få svar eller får svar av ett automatröst.

Efter att jag har knappat i  otaliga knappar för olika jävla information man inte vill ha, hör jag – till slut, att om jag  trycker 9 kommer man till personlig service. Bra, då har redan 10 minuter gått av min dyrbara tid, men här får jag veta att det tar 2 minuter att vänta. Skönt. Det låter ju bra. Om det skulle stämma. Väntade 45 minuter tills jag la på. Urförbannad. Delvis för att jag blockerade min egen linje för att andra ska komma fram, delvis för  slöseri med min egen tid.

Tänkte att jag skriver mail då, så att de får kontakta mig. Nej de har nog inte längre mailadress -hittade inte- utan man ska chatta med de. NÄR  och om  DET BLIR MIN JÄVLA TUR.  Och det vet man förstår inte. Kan ta hela J….a eftermiddag. För där fick jag ställa mig i kön också.

Jag verkligen hatar när ett företag blir så stor att de inte kan hantera kunder längre.  Kommer nog aldrig få veta varför jag måste betala dubbelt så mycket som jag hade gjort förra månad. Och månaden innan, och dessförinnan, och överhuvudtaget sen jag började använda tjänsten. Specifikationen ger inget svar på det förstås, om nu någon undrar det.

Men tanken också slog mig- hur bra är Telenor? Det är väl sällan nöjda kunder som blockerar linjerna. De som är nöjda möjligen berättar för vänner och bekantar.

Eller har jag helt fel?
Det är kanske JUST på grund av alla nöjda som jag inte kan få kontakt med Telenor.

4 tankar om “telenor

  1. Detta är ett mass medelande som går ut till alla dom som är missnöjda med telenor. Jag har en bra kontakt inom Telemarketing. samt att jag hjälpt er med Slutfakturan. Vill du från telenor så gör som så här:

    Skicka ett e-mail till den här adressen:
    abdelazizyo@gmail.com
    med följande:

    Företagsnamn:
    Org nummer:
    Hur många abonnemang:
    Hur länge ni har haft Qall:
    samt den som ansvarar för abonnemangen:
    Nummer:

    Vill ni komma ifrån telenor så tveka inte. HÖR AV DIG!

    Gilla

  2. Ja, de har en viss maktposition, och de vet att man har inte så mycket val egentligen om man vill ha mobila tjänster. Så de behöver inte anstränga sig mycket, tills någon uppstickare blir mer kundvänlig och tar andelar från de.
    Fast jag måste säga att jag får ganska snabbt kontakt med tele2 som jag också är kund hos. Aldrig behövt vänta mer än max 5 minuter, ibland får jag svar på direkten. Kanske hade jag bara extrem tur.

    Gilla

  3. Telenor…bara ordet väcker vrede och avsky hos mig. Jag har själv haft en dust med detta skitföretag (http://www.mortfiles.se/blog/telenor-norskt-skitforetag/) och vad det gäller deras, och alla andra telecom bolag, policy när det gäller support så har jag tidigare skrivit om Telia och hur dom sjabblar bort sina kunder här: http://www.mortfiles.se/blog/telia-sjabblar-bort-sin-potential/

    Kortfattat kan jag bara säga att jag anser att telecombolag är vår tids varianter av mirakelförsäljare, dvs man lovar vitt och brett men levererar bara skräp. Man lurar in kunder till vad dom tror är bra avtal och sedan har man tusen saker som står finstilt på någon sida som man knappt har sett. Det tragiska är att dom inte fattat det själva utan dom fortsätter att lägga hundratals miljoner på reklam utan att förstå att kunderna helt enkelt hoppar bland samma 3-4 företag alltefter man blir besviken och det har lite att göra med erbjudandena i sig…

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.