bilderna från Pridekarnevalen 2012…

Det var inte lätt att välja bland bilderna.Och efter bildskörden kan jag konstatera att jag inte är nöjd med min Canon 600 D. Antingen är fel på kamerahuset eller på objektivet. Min Lumix Panasonic tog mycket bättre bilder förra året. Kanske ska köpa ett nytt objektiv men surt blir det om det är fel på själva kameran.

Men det var högstämning och nog framgår det av bilderna. Massor med åskådare. Fint väder vart det, även om det spåddes regnskurar. Knappt att det var nåt moln på himlen.

I årets karneval gick även väldigt många barn också. En ganska så tufft jobb, för sträckan är ju inte så kort från start till slut. Men kul hade de säkert.  Det var 50 tusen som gick i paraden. Och en halv miljon som stod och tittade. En sorts Rio-karneval. Lars Ohly såg jag aldrig men väl Jonas Gardell och Mark Levengood, samt kanske Göran Person eller en ”look a like”.  Dem hittar du bland bilderna jag la ut.

Jag lägger ut 63 bilder. Klicka på den första så får du en förstoring, sen är det bara att bläddra igenom dem. Eller kolla på slideshowen längst ner. Då slipper du att bläddra ;)

Detta bildspel kräver JavaScript.

4 thoughts on “bilderna från Pridekarnevalen 2012…

  1. Kollade igenom slideshowen. Kul för en som inte var med. Hur gör du när du lägger in bilderna? Såg bilarna där uppe också. Mindre och så klicka blir dom större. Skärpan var inte så bra på vissa bilder. Det har du rätt i. Vad hade du för inställning?

    • Men det är ju enkelt att göra både slideshow och den andra också. Ingår ju i WordPress. Men möjligheten kommer upp när du har laddat in fela bilder på en och samma gång. Då när du har fult i titelraden för bilderna kommer den möjligheten upp längs ner. Där kan man välja slide eller bildvisning. Nu la jag i både och. :)

  2. Pingback: Suveräna bilder från Prideparaden | Törnebohms Hotspot

Kommentera mera, tack! :)

