puffar i sulan..

Jag får alltid en sorts ångest när vinterskorna ska av. Att vänja sig vid sommarens lättare skor och sandaler är ingen lätt match. Jag får skoskav för det minsta felbelastning och förstör dagar innan den återhämtar sig.
Jag går ju mycket så då är det viktigt att hitta något som  både är snygg och bekväm. Inte alls lätt för det är antingen eller.
Jag har beställt en sommarlättnad från ett ställe på nätet. Fick den just och än så länge är jag nöjd men frågan är hur det blir när jag ska väl ut och testa.
Men någon har ju tänkt till ändå, helt klart. Sulan har små puffkuddar som känns skönt när man går på dem, och vid hälen döljer sig också något mjuk som kanske motverkar slitningen. JA, det är lovande men…

 

Kanske den är inte så där supertrendigt, men man kan inte få allt.  Köpte den på Spartoo som förutom skor säljer även väskor. Den här kostade 642 kr. Fri frakt om man betalar med kort, men jag tog den på faktura och då tillkommer 50 kr extra. Men jag ville testa först innan jag lämnar ut kortnummer. Tog 4 dar att få den.

6 reaktioner på “puffar i sulan..

  1. Håller med Pia! Älskar foppatofflor. Har svårt för skor med öppen tå. Jag har snygga fötter så det är inte det. Nä, det är inte min grej. Här är det kallt och regnar igen. Inget sandalväder än med andra ord. Men snart kommer sommaren. Det har den alltid gjort.

    • Jag har inget emot foppatofflor även om jag inte äger en, men när jag går i stan vill jag ha något snyggt. Snyggt och snyggt…allting är ju en smaksak. Vill inte hela tiden enbart praktiskt.
      Här är det faktiskt hyfsat väder med ganska så mycket sol.

  2. Jag skäms nästan för att erkänna det men så snart det blir tillräckligt torrt och varmt ute åker mina ”foppatofflor” fram. Jag skyller på att dom är nödvändiga för mina knasiga fötter, men egentligen är det bara det att dom är så jädrans bekväma att knata runt i =)

    • Inte behöver du skämmas. Man ska ha det man trivs med. Men jag har inte vett till det, men det kommer kanske så småningom. :)

Kommentera mera, tack! :)

