indianer i stan…

I Stockholm händer det alltid nåt när folk är på farten. Så även idag. Förr kunde man lyssna bolivianer att spela på panflöjt. De hade ofta fina kläder också. Idag vart det indianer jag såg i stan. Förberedelserna tog lång tid, 1800-talets damer slog dem med hästlängd vad det gäller att klä på sig, för här det tog det tid att få allt på plats. Och vi var många som tittade på fascinerat hur skruden och annat kom till plats. Sen bjöd de på en häftig show.  Gratis dessutom. Nåja, alla fick väl delta enligt samvete, men ingen verkade vara snål, det kan jag säga. Och inte behövde dem gå runt med hatten heller. Originalitet öppnar plånboken.

Här är en kavalkad av bilderna jag tog, Jag kanske borde filmat istället. Kanske nästa gång. Jag gillar foto mer.

2 reaktioner på “indianer i stan…

  1. nog är färgerna häftiga, har sett liknande nere i Torrevieja, Spanien, men inte sååååå häftiga fjädrar. Det finns ju indianer och indianer- var kom dessa ifrån ?? När dom spelar så är det ju verklogen häftigt dunka dunka som man får lyssna på. :-)

Kommentera mera, tack! :)

