modernisering…

… På den här väggen satt runda vita glaskroppar förr. Nu sitter de här tunnorna där istället.
Ganska ful tycker jag.  70-tal i år 2012. Bilden under är tagen förre året. Mycket finare.

4 reaktioner på “modernisering…

  1. Runda vita kupor är fint. Klassiskt. Håller i alla väder. Skriver du copyright i bilden för att ingen ska kunna sno den. Hjälper det? Om man kan fotoshop är det ju bara att klona bort namnet. Fusk, jag vet. Men det går, Om någon snor mina bilder så kan dom inte trycka dom eftersom dom är i 72 dpi – blir bara frimärken kvar om man ändra till 300 dpi t ex.

    • Ibland skriver jag på bilden ibland gör jag inte det.
      Faktum att den gick automatisk på bilden i Lightroom (en bildbehandlingsprogram jag använder, men sen min dator går bara på halvfart efter en virusattack jag hade för några månader sen, funkar inte allting som det ska. Ganska retsamt – kanske köper jag en ny dator efter semestern)
      Idag är reglerna mycket hårdare än förr, tar någon ens bild kan ganska lätt hittas vart den tog vägen genom att slänga in bilden på googlesökning och då kommer bilden upp på vilka sidor bilden är. Fiffigt.
      Nu är jag inte känd, bilderna är inte eftertraktade så de snos inte.
      Jag vill ju gärna visa upp bilder jag tar, Men jag lägger aldrig in bilder på Facebook.

        • Men det kan du göra utan namn också. Du tar din bild och drar bara in i googlesökning. Ganska kul.
          Men jag skriver alltid in när jag sätter in en bild i titelraden: foto:AntoniaB © 2012 även om den inte syns på bilden så syns det när man sveper över bilden.
          Du får copyright märken snabbt om du trycker alt 0169 på den numeriska delen och inte på översta nummerraden.
          Du kan ta nån av mina bilder så kan vi söka den sen.

Kommentera mera, tack! :)

