fotografering förbjudet…

Jag frågade och hon sa nej! Ja, så kan det gå när man ställer en fråga.  Jag gick in i en butik någonstans här i stan för jag såg några fina saker i skyltfönstret. Väl där inne var en liten eldorado och skulle gärna ha tagit några närgångna bilder för att lägga ut här på bloggen, men svaret blev:

vi brukar inte tillåta fotografering häääär

Så bra då, ni slipper gratis reklam, och så behöver jag  inte heller nämna vilken butik jag köpte dem här söta skålarna. Jag kan behålla dem för mig själv.

3 små skålar och en komihåg lista

Skålarna kostade 29 kr styck och var värt priset, medan komihåglistan med magnet på baksidan kostade 69 kr , perfekt att sätta på kylskåpet…  Dem hade en hel del andra saker också med 50-tals stuk, men får kolla någon annanstans.

De här var också fina,  låg i skyltfönstret så hon kunde inte förbjuda att jag tog den bilden.

koppar och vas

Jag vet förstås inte varför de har denna policy, kanske är det alldeles för många bloggare som springer där med sina kameror och därefter blir butiken  alldeles nersprungna av kunder som köper upp deras lager i förtid, och därmed blir planeringen för svårt.  Jag vet inte. Kanske hade hon något emot personligen. Inte tillräckligt trendig, inte tillräckligt snygg eller inte tillräckligt ung. Vad vet jag. Eller så vaknade hon på fel sida helt enkelt.

Nästa gång kommer jag inte att fråga. Utan tar jag bara mina bilder.

4 thoughts on “fotografering förbjudet…

  1. Fråga inte! Fota bara när ingen ser. Det gör jag. Klart jag inte lägger ut bilder på folk och så – men det gör ju inte du heller. Du tar ju mest på annat och då tycker jag att det är fritt fram.

  2. Låter märkligt tycker jag. Enda skälet som jag skulle kunna tänka mig är om dom är rädda för stölder. Att någon alltså som planerar inbrott/ rån tar foton som en förberedelse. Fast det kanske är lite långsökt?

    Fina varor har dom tydligne i alla fall.

    • Hade det varit en guldaffär så kunde jag ha förstått och har inte ens frågat. Men en affär som säljer saker till köket? Näää…Inbrott hänger nog inte på om jag fotograferar eller ej.
      Fånigt svar hon gav mig.

Kommentera mera, tack! :)

