planschmannen…

…På Drottninggatan brukar jag se dem. Planschmannen. Tror jag att det heter så. Eller kanske sandwichman.  De står där i ur och skur. Budskapen är skriven på dem. Här är det hårförlängning och dreads.  Annars kan det vara oxfilé…tror jag.

planschmannen...foto: AntoniaB © 2011

Oxmannen stod  även på hörnet där sprängningen hände.

Lite förnedrande tycker jag. Stå där varje dag… som levande reklampelare. Undrar hur mycket de får betalt? Eller får de ens betalt. Kanske är det bara en släkting  som ställer upp.Så tråkigt måste det va…bara stå där och glo på folk. Som bara hastar vidare. Aldrig ens kastar en blick på dem. Eller gör de det?

Når budskapet  fram? Går man till Global Hair och fixar håret? Reklammannen ser hemmagjort ut, jag skulle  inte lita på att jag skulle se bra ut i håret.  Oxfilé är dyr. Men varför är skylten handskrivet? Har de inte råd med bättre reklam. Hur mycket kan man lita på att oxfilén är inte stulet, att den är fräsch? Oxmannen har jag sett säkert i 20 år på Drottninggatan, precis vid  Indiskan tror jag.

Nästa gång jag ser honom ska kolla var adressen ligger.

4 reaktioner på “planschmannen…

  1. Det heter väl sandwichman. Ja, det är förnedrande. Men kanske arbetslöheten är så hög att man kan få folk att göra vad som helst för en krona snart. Rena u-landet med andra ord.

  2. Tror inte att det har så bra genomslagskraft. Det kostar inte många kronor att kopiera upp flera hundra flyers. Tror det är bättre i marknadsföringssyfte. Själv har jag funderat på att trycka upp visitkort med bloggadressen. Man pratar alltid om bloggen så fort jag får chansen, och alla lovar dyrt och heligt att gå in och kolla. Tyvärr glömmer 99% av människorna detta. Därför hade det varit super att ha visitkort :)

Kommentera mera, tack! :)

