med imma på linsen…

Fuktigt var det ute på väg mot min egen utställning på Fotografiska den 20 november.  Och duggade skönt. Vilket jag gillar. Frågan är om min kamera gillar det. När jag skulle ta första bilden blev det bara konstigt. Fattade noll. Efter ett tag insåg jag att linsen har immat igen och det försvårade något. Men det var bara att torka av och hoppas att kondensen inte störde dem inre mekanismen.

Vill inte fuktskada i min dyra kamera också. (Syftar på den påstådda fuktskadan på min iPhone så klart)

Här är bilderna med imma och utan:

5 reaktioner på “med imma på linsen…

  1. Tyvärr finns den inte på nätet. Det var 1998. Tidningen äger bilden. Inte jag. Och det var före innan allt blev digitalt. Men jag har tidningen kvar. Ska leta fram och försöka scanna in den.

  2. Jag gjorde reportage en gång med kvinnor som badade bastu och nakenbadade i smällkalla vintern. Snacka min kamera immade igen när jag skulle fota ute och inne. Men det gick. Fick till och med med månen. Det var fullmåne.

Kommentera mera, tack! :)

