brottsspiral…

En oro börjar växa inom mig. En oro som jag har aldrig tidigare känt. Våldet ökar och den ökar lavinartad.  Sen årsskiftet har minst en människa per dag har mördats. Slagsmål på gator har blivit vardagsmat. Att skjuta en människa lika så.
Folk verkar ha en fördämt ilska i sig, som verkar ha bubblat upp på utan lika svart och klibbigt och förtärande  som oljan i Mexikanska bukten.  Och stubinen verkar kort.
Ingen eftertanke utan bara agerande på ögonblicket.
Vad har hänt? Vart tog toleransen vägen?
Är det bara våld som kan lösa förtreten i framtiden? Knytnäve, pistol, kniv! Är det så man ska lösa konflikter?

Och finns det lösning på det? Fängelse? Vård? Inget av de verkar hjälpa.
Fängelsestraff är  alltför ofta en  kort vistelse, med generösa frigång, utbildning och  god mat samt träning.
Vård. Ja hur ser vården ut? Hur lätt är det inte att finna sig i detta så kallade vård. Det känns bra i den sterile miljön. Där man inte har tillgång till alkohol och inte heller knark ( får jag väl hoppas på) Men sen ute i verkligheten blir oddsen helt annat.

Fängelse sägs inte vara lösningen. Men vad är lösningen då? Ska det bli riktig vilda västern? Ska hyggliga medborgare ta saken i egna händer?   Varför har det blivit så många pedofiler helt plötsligt? Karlar som onanerar i grupp inför barnfamiler? I GRUPP!!!!!!!! Jag finner ju inte ord. Och inte prata om våldtäkter.  Våldtäkter i grupp också.

Jag har inte svar. Jag vet inte vad man kan göra. Men gör det hårt.

AB, AB, AB, Expressen, Expressen, ExpressenDN

One thought on “brottsspiral…

  1. Jag är också mycket orolig men jag vågar inte säga något för då får jag höra ”sånt är livet” ”det är en tuff värld vi lever i” ”du får inte vara så känslig” och liknande saker…

    Men visst är det något som är på tok, något har hänt med människor, eller så har de alltid varit dumma i huvudet, jag vet inte…

    Sen undrar folk vaför jag inte skaffar barn, jag är tydligen ”självisk”. Jag gör dem (barnen) faktiskt en tjänst! Jag vet inte ens om jag vill leva i denna värld, men vad ska man göra, det är bara att fortsätta andas och göra så gott man kan och hoppas och be…

    Som jag ser det så antigen kommer det att bli en stor vändning i världen så vi fattar vad vi håller på med och slutar med det eller så kommer vi inte att få finnas länge till…

Kommentera mera, tack! :)

