städat i Stockholm…

Jag har i många år retat mig över att Stockholm var väldigt skräpigt.  Men i senaste året har det städats mycket. I alla fall i området jag bor i.  Varje dag ser jag renhållningsmanskapet att rycka ut.  Gå runt i deras gula säkerhetskläder och göra trottoarerna och parkerna rena och fräscha efter massans framfart. Undrar hur många ser dem att gå runt med sina vagnar? Trots dem gula kläderna tror jag att de tillhör det osynliga skiktet, som ses av få om ens av några.

Jag vet faktiskt inte hur många som märker sånt, jag gör det, men å andra sidan känns det också som om jag är den enda som aldrig slänger skräp på gatorna. Jag har nämligen aldrig gjort det.

rent i stan

3 reaktioner på “städat i Stockholm…

  1. Jag tror man städade staden bättre på 60-talet fakstiskt. Nu bor jag inte där länge så jag tänker inte på det. Vad jag tänker på är att det är så mycket människor på gatorna. Markant skillnad.

    Kan tala om att jag jobbade på Stockholms Stads Gatukontor i mitten på 60-talet så jag har en viss inblick.

    • Jag tror också att det var renare förr, men då var människor bättre fostrade och det var en helt annan moral. Man brydde sig mer om det gemensamma, det gör man inte på samma utsträckning idag. Man skiter ner och andra ska ta hand om det.

      Men du har rätt i att det är mycket mer folk på gatorna än förr.
      Jag gillar att bo i storstan samtidigt föredrar jag att röra mig i stan tidigt på morgnarna innan massorna har vaknat.

  2. Pingback: Wallander-Läckan | Törnebohms Hotspot

Kommentera mera, tack! :)

