Nordea har inte bättrat på sig nämnvärt sen mitt senaste besök…

Nu har jag avslutat mitt konto hos Nordea.  Gick till Centralen i Stockholm och fick direkt en s.k. déjà vu känsla. Självklart gick det inte smärtfritt. Som vanligt väntade ett långt kö  och upprorsstämning. Inledningsvist var det bara 2 kassor av 4 som var bemannade. Vilket gjorde folk som hade självklart bråttom väldigt irriterade. Någon mumlade om något om att ett bomb borde släppas över dem, muntrade upp stämningen en aning, då många instämde. ( det var förstås en skämt, så skicka inte dit en bombhund)
Sen kom en sprätt med sitt kaffe och macka -  ställde ifrån sig just vid kundbänken där  alla kunder ska göra sina ärende förstås, typ fylla i blanketter, eller överföra pengar genom den allmänna datorn – och började gå runt bakom disken lite. Vi tyckte förstås att han borde själv ha ställt sig bakom en kassa och frukosten borde han ha definitivt avklarat innan öppningen. DET stack i mångas ögon, kan jag säga.

Folk var inte nådiga och ingen var förstående heller…

Nu har jag gjort mitt sista ärende på ett NordeaKontor. De får gärna bli arbetslösa för oss  som var där idag.

macka1

sprätten var orolig förstås att någon skulle ta hans frukost, därav skylten v.g rör ej tack!

Hoppas att nån hemlös tog den.

6 reaktioner på “Nordea har inte bättrat på sig nämnvärt sen mitt senaste besök…

  1. Så oproffsigt heere min je!
    Själv har jag handelsbanken och det fungerar alldeles utmärkte, de har öppet ändå till 1800 fyra dagar i veckan samt även på lördagarna.
    Du utökade öppettiderna här i våras.

  2. Vad trögt det är på bloggen, Kollade på inloggningen och det vara bara runt 170 000 bloggare i hela världen som var aktiva. Ankdammen krymper mer och mer. Kanske dags att gå tillbaka till AB. Dom ska ju få en ny blogg snart.

    • JA, det är rena raset. Kommer kolla Ab sen, men jag gillar ändå inte så mycket att vara där. Men är nog lättare att få läsare. Brukar gå in då och då men deras statistik är verkligen kass. Ligger nere för det mesta.

    • Min var bara puts väck. Ingen förklaring alls. Så jag vet inte vad har hänt, för det är inte så lätt att radera bort det. Det gör man inte utan att skyltar frågar om man verkligen vill radera.
      Och det har jag inte gjort. Så de måste ha tagit bort det. Kanske var en misstag från deras sida. Ett par skor kan inte vara så himla upprörande…eller?

Kommentera mera, tack! :)

