det straffar sig att köpa nytt…

Igår nya skor . Idag blåsor på hälen.  Slår aldrig fel, men jag hoppas varje gång att jag slipper det. Särskilt när skon är fodrad med mjukt fårskin.

fodrad med fårskin, men plågar ändå...

fodrad med fårskin, men plågar ändå...

Finns det nåt knep som jag inte känner till? Antagligen inte för då skulle jag har redan listat ut det. Men jag hoppas att en dag görs smarta skor som vet hur de ska uppfylla fötternas önskan.  Såna som smörjer, och masserar och kyler och värmer och gör spabehandling medan man tar sin dagliga promenad eller bara går till jobbet. Det får tom kosta lite mer, bara jag slipper blåsorna.  Den kan gärna ha inbyggda dubbar som man skulle kunna fälla in, så de inte stör när det är inget halka. Vore praktiskt det också.  Nån. Jag har iden! Och du har pengarna. Tillsammans skulle vi bli stora. Hör av dig! Skriv!  eller bara stjäl min ide, jag bjuder, då jag har fler.

5 reaktioner på “det straffar sig att köpa nytt…

  1. Då har jag världens bästa skoförsäljar tips!

    Huden där ni fått skoskav har antingen blivit lite tunnare och känsligare i framtiden…

    Nästa gång ni är i en skoaffär, be att få prova 7mm korkhälar. Jag lovar! Det fungerar verkligen…. (De är inte så dyra heller)

    Hemliheten är att ni då kommer upp de milimetrarna som krävs för att er stackars häl inte skall behöva påfrestas av era nya skor…

    När ni väl gått in skorna kan ni ta bort inläggen och vips så har ni undvikit skavsåren..

    Trevlig skavsårsfri sommar *ler*

  2. Vet hur det känns! Förra året köpte jag två par nya skor när vi åkte till Teneriffa. Första kvällen gick jag en lång promenad i ett par av dom. Fick världens skavsår. Usch! Tipset är att aldrig gå långt i nya skor. Man ska gå inne en kvart eller så av och till. Vänja fötterna.
    Nu håller jag på och vänjer in mig i skorna jag köpte förra året för jag ska åka iväg till samma ö i gen. Men den här gången ska skorna vara ingådda och sköna.

    • Ju, jag har försökt med det, jag hade skorna på mig igår hela eftermiddag. Idag fick jag blåsor av att gå till matbutiken. Tur att jag inte tog en långpromenad i dem.

Kommentera mera, tack! :)

