opraktisk klädseln…

Jag har delade känslor för klädda hundar, särskilt när dem har lång päls. Nu har jag inte hund så jag vet inte hur jag skulle bli. Så det är lätt att göra sig lustig över andras tokerier.

dags att byta tröjan

dags att byta tröjan

Men jag skulle nog välja nåt annat till jycken. Verkar ju väldigt smutsigt den där tröjan, blöt också. Har nog inte sätt en hund i stan så lortig. Hade nog funkat bättre utan.

3 reaktioner på “opraktisk klädseln…

  1. Nej det är ju i väldigt få fall som det verkligen behövs kläder till djuren! I de flesta fall är det nog människan som vill ”leka” och när de vuxit ifrån dockor, så blir det de stackars djuren istället.

    Visst, det kan vara på sin plats med regnskydd för en del, om de är ute länge o blir blöta, eller nåt varmt om de har dåligt med päls. (Och kanske inte ämnade för kallt svenskt klimat.)

    Men man ser ju en hel del skräckexempel där det bara handlar om mode och att ägarna tycker det är gulligt eller kul!
    Tror att hundarna skäms, när de möter andra hundar, om de spökas ut för mycket!

Kommentera mera, tack! :)

